Wynalezienie wiecznego pióra miało olbrzymi wpływ na ewolucję rynku artykułów piśmienniczych.

Ludzie od dawna stosowali różnorodne wyroby, żeby móc zapisać na nich różnorodne dane. Chęć komunikowania się i pozostawienia czegoś po sobie, napędzała spiralę pomysłów. Dawniej ludzie zapisując swoje własne pierwsze wyrazy, posługiwali się bardzo zróżnicowanymi materiałami, pośród których największym zainteresowaniem, z uwagi na relatywnie dobrą dostępność, cieszyło się oczywiście drewno. Przykładowo, w krajach śródziemnomorskich wykorzystywano liście palm oraz drzew oliwnych oraz kory. Na przestrzeni dziejów wykorzystywano również mnóstwo innych surowców, wśród których można spotkać ptasie pióra czy kamień, jednak rewolucja przyszła wraz z końcem XVIII wieku i odkryciem metalowej stalówki. Także pojawienie się wiecznego pióra miało duży wpływ na rozwój rynku piśmienniczego.

Olbrzymie boom, a co się z tym łączy szybki rozwój branży piśmienniczej nastąpiło wraz z wyjściem na rynek długopisu- , który był prawdziwą rewolucją kulturową. Długopis- przedmiot pierwszej potrzeby? Choć mogłoby się wydawać, iż żyjąc w dobie dominującej cyfryzacji, moglibyśmy zapomnieć o czymś tak zwyczajnym jak długopis, tak naprawdę sytuacje życia codziennego pokazują nam coś zupełnie innego. Niemożliwym jest nieposiadanie choćby jednej sztuki, która towarzyszy nam w najbardziej prozaicznych, podstawowych czynnościach. Długopis staje się nieodzownym przyborem w szkole, w pracy czy też w mieszkaniu. To dzięki zwykłemu długopisowi możemy porozumiewać się z innymi, przelewając różne idee na papier. To nim podpisujemy zobowiązania, umowy, pakty. I zdaje się, iż żadna nowa technologia, żaden laptop czy program nie może zastąpić naszego poczciwego długopisu. Można zatem śmiało stwierdzić, iż długopis trzeba zaliczyć do przedmiotów pierwszej potrzeby, bo niemal niemożliwym jest wyobrażenie sobie domu, w którym nie byłoby długopisu! Artykuły piśmiennicze- intratny biznes czy absolutnie chybiona inwestycja? Zwracając uwagę na cały czas wysoką popularność materiałów piśmienniczych, inwestowanie w tej branży to częstokroć strzał w dziesiątkę.

Należy zdawać sobie sprawę, że ten rynek to nie tylko i wyłącznie długopisy, ale też wszelkiego typu zakreślacze, flamastry, itp, co w znaczącym stopniu wpływa na dostępne możliwości rozwoju naszej firmy. Marka zajmująca się produkcją tych materiałów, ma szansę również uatrakcyjnić swoją ofertę, czyniąc ją jeszcze bardziej unikatową, przez spersonalizowanie czy zastosowanie pomysłowych zdobień. I właśnie tu pojawiają się możliwości zastosowania przykładowo postaci z bajek, które wielokrotnie sprawiają, iż sprzedaż danego wyrobu w znacznym stopniu rośnie. Wydaje się, że w danej branży nie istnieją granice. Tak prosty wynalazek jak długopis, gwarantuje bowiem, właśnie dzięki tej prostocie, bardzo dużo możliwości. Tak de facto jedynym co może ograniczać producenta mogą być pomysły oraz zasięgi konkurencji.

Artykuły piśmiennicze towarzyszą nad od wielu lat i nie wygląda na to, by miało się to nagle zmienić. Producenci ścigający się w produkowaniu coraz bardziej zaawansowanych produktów, tylko dodają pikanterii całemu przedsięwzięciu.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *